دکتر احسان نمازیان دوست؛ دکتر طاهره حیدرنژاد؛ دکتر افشین رضایی
چکیده
سلامت روان مربیان به یک موضوع بسیار مهم برای مطالعه تبدیل شده است. با این حال، به تأثیر خودکارآمدی (S-E)، تنظیم هیجان(ER)، آموزش بازتابی (RT) و ذهنآگاهی در تدریس (MT) به عنوان میانجی ترجیحات سبک تدریس معلم (TS) توجه کافی نشده است. برای پر کردن این دانش، این مطالعه مدلی را پیشنهاد میکند که تعامل بین S-E، ER، RT و MT را نشان میدهد. پرسشنامه ...
بیشتر
سلامت روان مربیان به یک موضوع بسیار مهم برای مطالعه تبدیل شده است. با این حال، به تأثیر خودکارآمدی (S-E)، تنظیم هیجان(ER)، آموزش بازتابی (RT) و ذهنآگاهی در تدریس (MT) به عنوان میانجی ترجیحات سبک تدریس معلم (TS) توجه کافی نشده است. برای پر کردن این دانش، این مطالعه مدلی را پیشنهاد میکند که تعامل بین S-E، ER، RT و MT را نشان میدهد. پرسشنامه سبک تدریس (TSI)، مقیاس حس اثربخشی معلم (TSES)، پرسشنامه تنظیم هیجان معلم زبان(LTERI)، پرسشنامه بازتابی معلم زبان انگلیسی (LTRI) و مقیاس ذهنآگاهی در تدریس (MTS) به 492 معلم زبان انگلیسی برای جمع آوری داده های مرتبط بر اساس نتایج تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدلسازی معادلات ساختاری(SEM)، معلمان زبان انگلیسی که به سبکهای تدریس دانشآموز محور علاقه داشتند، غلظت بالایی ازS-E، ER، RT و MT را نشان دادند. در مقابل، معلمان زبان انگلیسی که از روشهای آموزشی استفاده میکردند که بر معلم متمرکز بود، قادر به مدیریت مؤثرS-E، ER، RT و MT خود نبودند. برای افزایش درک همبستگی بین تعاملاتS-E، ER، RT، MT و TS، و همچنین پتانسیل برای به دست آوردن نتایج آموزشی مثبت برای زبان آموزانEFL، این مطالعه با ارائه مفاهیم و جهت گیری های آینده برای سهامداران مربوط به پایان می رسد.